Pages

13.11.10

Radiohead - Live in Praha











Enlem boylam hesaplarına girildiğinde, Radiohead "yalnız ve güzel" ülkemize bundan 10 sene önceki Selanik konserinde en yakın olmuştu. O yıl malesef benim için ÖSS yılıydı. 18 yaşındaydım, heyecanlıydım, dershaneye gidip test çözüyordum, hoca bana takmıştı ve bir yandan da Kasımda çıkacak Kid A albümünü bekliyordum. Konuyu fazla uzatıp kendi kendime yine gerilmeden söylüyorum, ben o konsere gidemedim. Aslına bakarsanız ben Radiohead'in hiçbir konserine gitmedim. Bu gerçeğin son zamanlarda daha çok yüzüme çarpmasının en büyük nedenlerinden biri, geçen hafta grubun en genci olan Jonny Greenwood'un 39 yaşına girmesi, daha da kötüsü 40'tan gün almaya başlamasıdır.

Hemen belirteyim bu bir Radiohead yazısı değil. Aslında konu, Radiohead'in geçen sene Prag'ta verdiği bir konserin 50 girişimci genç tarafından olabildiğince değişik açılardan filme alınması. Ancak bu iş, bizim gördüğümüz konserlerdeki gibi sol elde çakmak, sağ elde cep telefonu kamerasıyla yapılmıyor tabii. Kullanılan profesyonel ekipmanlar dışında, Radiohead destek amaçlı konserin ses kayıtlarını projede kullanılması için ödünç veriyor. Haliyle hem görsel, bir o kadar da işitsel olarak gözleri dolduran bir çalışma ortaya çıkıyor.

Gerekli bilgiler köşemize geçersek eğer:
Projenin sayfası, Youtube grubu, fotoğraf albümü ilgili linklerde. Ana sayfada, konserde çalınan şarkı listesindeki parçalara tıklanınca ayrı ayrı Youtube'dan performanslar izlenebiliyor. Merak edilen sorunun cevabı olarak, indirme opsiyonları arasında DVD, AVI, Quicktime, MKV ve I (pod,pad,phone) seçenekleri mevcut. PC kullanıcıları için MKV formatını öneriyorum. Kendisi 4.11 GB olup HD kalitesindedir, güvenle kullanabilirsiniz. Ayrıca  yapanlara sordum, Blu-ray formatı sonra gelecek dediler. Sitede en güzel kısmını ise en sona yazmışlar: 

"Strictly not for sale. By the fans for the fans. Please share and enjoy".

Ben yine trailer ve ardından favorim olan birkaç videoyu koyayım da, içim rahat etsin, uykularım kaçmasın.






Konserin en başında, tatlı bir akşamüstü vaktinde gelen "15 Step". Arkasından "Reckoner", "There There" ve en sona da "Lucky". Burası rengarenk oldu zaten, geçmiş olsun.







1 comment:

Anonymous said...

thom yorke iz may görl
thom yorke iz may gööööööööööööörrlll
★thom yorke iz may görl★